In de spotlight: Booster voor dalton-IB'ers
Ben je IB’er of KC’er op een daltonschool?
Dan nodigen wij je uit om de booster voor dalton-IB’ers te volgen over het periodiseren van je werk en hoe dit eigenaarschap bij leerkrachten stimuleert.
Eerst verdiepen we ons in de werkelijke taak die jij hebt, als IB/KC’er. Het gaat om het werk wat jij te verrichten hebt met je collega’s, ouders, in de klas en in de school. We frissen je dalton-kennis op en zetten de trend neer in wat nu actueel is, waartoe Helen Parkhurst ons aanzet. Jullie ervaringen uit de dagelijkse praktijk en de werkelijke taken die je als IB’er hebt zijn rijk materiaal om samen aan de slag te gaan.
De volgende vragen komen aan de orde, aangevuld met vragen uit jullie praktijk:
- Welke stem hebben de kinderen en hoe ga jij hiermee om op jouw daltonschool?
- Welk houvast heb je en waar/wat mag je los houden?
- Hoe neem jij de regie in handen? Welke thema’s komen (dan) naar voren en hoe ga je hier (coachend) mee om?
- Hoe werk jij hierin samen met je directie en met de daltoncoördinator?
Aan de hand van deze en jullie vragen onderzoeken we welk werk jij echt hebt te doen, al periodiserend, in jouw dagelijkse praktijk, waartoe jij in staat bent.
Ervaring van vorig jaar met deze twee dagen leert ons, dat het kort en krachtig werken is aan het concretiseren van het daltonconcept voor jouw werk op de eigen school. Je haalt er extra veel uit als je samen met de andere IB’ers van jouw school of bestuur deze twee opleidingsdagen volgt. Ook voor daltonregio's is het een mooie start voor een dalton-IB-ontmoeting.
De opleiding gaat door bij minimaal 6 deelnemers
Datum en tijd: 12 november 2024 en 22 januari 2025
Opleider: Marian Koolhaas
Locatie: in het midden van het land, of de regio waar de deelnemers vandaan komen
Kosten: 595,- p.p.
Opgeven of meer informatie
Opgeven of onderzoeken of de opleiding iets voor je is?
Voor algemene informatie en opgeven neem contact op met contact@wenkeperspectief.nl.
Voor inhoudelijke vragen stuur een mail naar marian@wenkeperspectief.nl.