Waarover gaan jouw gesprekken op school?
Wij houden van het voeren van mooie gesprekken op scholen. En we geloven dat het gesprek het middel is om de daltonschool te zijn die je wilt zijn.
Tijdens de management-2-daagse van 10 en 11 april 2025 verdiepen en onderzoeken we de mogelijkheden van het arrangeren en regisseren van het MOOIE, goede (dalton)gesprek op alle lagen in de daltonschool/DKC.
Met elkaar onderzoeken we het gesprek wat verdieping te weeg brengt, die het onverwachte en onbepaalde niet uit de weg gaat. Gepland, maar zeker ook spontane gesprekken die energie geven en verbinding versterken. Inspirerende gesprekken die het kwaliteitsbesef verhogen en de blijvende ontwikkeling van het concept levend houden. Die gesprekken en jouw rol hierin als leidinggevende die zijn zo van belang.
Vorm en inhoud geven aan het mooie, goede (dalton)gesprek congruent op alle lagen in de school/DKC, blijkt een krachtige tool voor het realiseren van een leercultuur waarin mensen opnieuw nieuwsgierig worden, vragen gaan stellen, zich aan elkaar verbinden en met plezier samen werken, leren en leven aan een gezamenlijke missie.
Hoe in de diversiteit aan gesprekken die we kennen als leidinggevende/ coördinator mooie gesprekken arrangeren en regisseren?
Wat is ervoor nodig dat we hiervoor ruimte en tijd ervaren, zowel in de groep als het team, ondanks ingeperkte middelen en werkdruk?
En wat kunnen we van en met elkaar leren in wat mooie gesprekken effectief maakt in het samen echt verder komen in waar je als daltonschool voor staat en gaat; het kind zien en horen in z'n ononderbroken brede ontwikkeling.
In onze twee-daagse beogen we met elkaar een instrument te maken als onderlegger voor het voeren van mooie, goede effectieve (dalton)gesprekken en hoe dit te arrangeren/regisseren.
Wordt vervolgd!