Het kind een stem geven

Wij zitten volop in het afronden van dit schooljaar en staan stil bij wat er tot bloei is gekomen bij de kinderen en collega's op scholen. Welke deuren zijn geopend, in het met andere ogen kijken en het luisteren naar de stem van het kind?

Tijd en ruimte nemen, om stil te staan bij een drietal momenten in een jaar die je bij zijn gebleven. Luisteren welke verhalen dit in jezelf losmaakt. Horen waarin en wat je hebt ontwikkeld dit jaar; welke weg je hebt bewandeld. Als opleider zien we hoe het hier aandacht aan schenken, onze deelnemers aan de diverse opleidingen letterlijk doet aansterken. Verwonderd zijn zij vaak, wat zij dan allemaal hebben gedaan en hoe ze dingen nu anders, met meer effect, doen. Er ontstaat bewust zijn in de eigen verantwoordelijkheid, leiderschap zo je wilt. Het zien hoe en waarin zij zelf regie hebben, schept een mate van tevredenheid die rust geeft.

Gun jij jezelf de tijd terug te kijken naar jouw bewandelde weg?
Te oogsten waarin jij je hebt ontwikkeld dit schooljaar?

In deze nieuwsbrief meer over wat het oogsten van het leren doet in teamverband in de bijdrage van Tabitha: 'Een Daltoncertificaat; een bewijs van verbinding'.

Oogsten is ook super leuk met kinderen!

Hoe oogst jij samen met de kinderen wat er afgelopen jaar is geleerd?
Hoe delen de kinderen wat werkt voor hen persoonlijk en als klas met de hun nieuwe leerkracht?

We wensen jullie een heerlijke zomerse periode, waarin je volop geniet van wat tot bloei is gekomen bij je jezelf en in de kinderen.

Deelnemers aan de opleiding daltonleidinggevende & IB bespreken op de 'veranderveranda' waarin zij zich hebben ontwikkeld en wat er is veranderd in hun leiding nemen en geven, bewust werkende vanuit de daltonvisie.
You’ve successfully subscribed to Wenke Perspectief
Welcome back! You’ve successfully signed in.
Great! You’ve successfully signed up.
Your link has expired
Success! Check your email for magic link to sign-in.